Vikariat!

Sökte ju en tjänst i Linghem i höstas men fick den inte. Sökte samma tjänst nu i februari men fick den inte nu heller. Hade för lite arbetslivserfarenhet. Men som det sägs: stängs en dörr öppnas ett fönster. Blev erbjuden ett nattvikariat på ett annat boende i stan, minst 8 veckor men kan bli längre. Absolut sa jag och här sitter jag nu. Har skönaste schemat, jobbar varannan helg och efter helgen är jag ledig i 9 dagar, vilket är riktigt skönt. När vikariatet här är avklarat börjar mitt semestervikariat ute i Linghem så min ekonomi är säkrad fram till september, minst. Gissa om det känns skönt! Helt plötsligt har jag råd att köpa de tapeter och de saker jag vill ha i nya lägenheten! En sak som jag har stört mig på hela natten på ny jobbet är en gitarr som står och klinkar, utan att någon spelar på den. Lite smått läskigt kanske. Vill också säg att jag mår otroligt bra! Har en nykär känsla, fast jag inte är kär. Helskumt men bra känns det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0