Var är värmen?

Vart fan har värmen tagit vägen?
Härom veckan var det ju så förbannat varmt så man knappt kunde göra någonting utan att smälta bort till en svettpöl. Nu är vädret grått och tråkigt, regnar eller till och med haglar eller snöar. Fy.
Har ju börjar powerwalka med Tira varje dag nu. Är så otroligt skönt och jag märker verkligen hur jag orkar mer och mer för varje dag. Än syns det väl inget resultat på kroppen men det kommer väl.
Min ugn har gått sönder också. Det var väl egentligen bara en tidsfråga eftersom den är från sent 70-tal. Det är ett under att den inte är gul eller orange, det var väl 70-talets hetaste färger om jag inte är helt ute och cyklar.
Så det blir ingen mat tillagad i ugnen på ett tag. Inte för att jag brukar laga mat i ugnen speciellt ofta.

Imorgon åker jag ner till Falkenberg. Ska bli skönt att komma ner en gång innan sommarjobbet börjar, om det blir som det var förra sommaren kommer jag inte hinna åka ner någonting under sommaren.
Den största anledningen till att jag åker ner till Falkenberg är ju faktiskt för att hämta min bil!
Ska ju köpa lillasysters Toyota Starlet, den kommer ju underlätta en hel del för mig i sommar när jag ska jobba.

Tira löper och är allmänt tråkig. Hon sover mest och sover hon inte så slickar hon sig fördärvad på pullan. Börjar tro att det är ett tvångsbeteende för henne, eftersom slickandet varierar mellan pullan och tassarna. Nu har hon slickförbud överallt eftersom hon slickar så dant där bak så hon blir ännu mer svullen än vad hon har varit tidigare. Ska bli så skönt till hösten när jag har kunnat sparat ihop lite pengar så jag kan sterilisera henne. Äntligen!

Nu ska jag ut på dagens första powerwalk och sen försöka plugga lite till när jag kommer hem igen.

NU MÅSTE VÄRMEN KOMMA!

Kommentarer
Postat av: sundarii

VILKEN TUR att vi inte är som Tira då, vad killarna skulle glo på oss med stora äcklade ögon..... HAHA!



När du kommit fram, gör mig en tjänst - Stå rakt och ta i allt vad du kan och skrik " SAAAAAANDRA HÄÄÄLSAR!" och överlever du utan att blivit misstrodd som krigsalarm så älskar du mig ;)

2011-05-06 @ 23:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0