Anna VS CSN: Hur slutar det?

Usch vad jag är dålig på att skriva ofta, i alla fall i perioder. Ja, som jag sagt förut; jag är periodare.

Vad har hänt i mitt liv då? Haha, vem försöker jag lura? Ingenting händer i mitt liv :P

Kampen mot CSN är över, jag har ÄNTLIGEN fått ihop alla mina poäng, jag har till och med fått mitt första studiebidrag insatt på kontot. Tackar. Jag har anmält att jag ska läsa 120 poäng och har därför fått pengar för de poängen. Till min stora förvåning så har skolan anmält att jag ska läsa 250 poäng (vilket jag egentligen ska göra men prakitken är ju som den är), så då ska jag ju få pengar för de 130 poängen jag inte har anmält, så snart kommer det en ny inbetalning från csn.

Jag gör allt jag kan för att ordna upp min ekonomi, den har ju varit väldigt trasslig under något år. Pengar, ekonomi och inkomster är ingenting jag hymlar med, varför ska jag? Ja, jag har skulder, inga miljoner, men skulder finns och äntligen har jag fått en chans att ordna upp det. Så jag har suttit i telefon med ALLA inkassobolag som jag har skulder hos och fixat avbetalningar och låsningar av räntor. Känns faktiskt bra att jag inom ett år kommer vara helt skuldfri. Visst, anmärkningen kommer sitta kvar något år men det gör mig ingenting. Att veta att jag faktiskt har kämpat mig dit jag kommer komma är helt underbart. Jag börjar äntligen bli herre över mitt eget liv och mitt eget öde. Med mycket hjälp av min älskade mamma, hade jag inte haft henne hade det aldrig gått. Då hade jag inte kommit någonstans, möjligtvis till någon kartong vid någon hamn eller omkringflyttandes med alla ägodelar i en plastpåse. Så all kärlek till min mamma som gett mig en möjlighet att leva mitt liv.

Unnade mig faktiskt en klocka igår också. En jättefin silvrig klocka, en riktig vuxenklocka. Tyckte att jag var värd det.

Nu ska jag springa på toa och sen ska jag in och träffa Elin och gå på hemligt uppdrag ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Åå äntligen ett inlägg. Jaja jag vet att jag inte heller har uppdaterat på länge men det kommer. Snart. Väldigt snart. ;)

2011-05-31 @ 01:58:22
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0