Stackars Norge?

Ja, ni har nog inte missat att Norges huvudstad Oslo blev utsatt för ett terrordåd i Fredags eftermiddag. Ja, det är synd om de som bor i Oslo, det är tragedi för hela landet. Nu ska man skriva ut sorge ord på Facebook och bloggar, det är väl en fin tanke men jag kan inte låta bli att bli irriterad och nästan arg. Vad har hänt med alla tankar och ljuständningar för de i Mellanöstern som tvingas leva i krig eftersom USA tror att dom äger världen? Alla de människor (mest kvinnor och barn) i Afrika som dagligen lever i missär eftersom de inte vet när de får mat nästa gång? Och alla stackars djur som blir misshandlade, är med i illegal handel, och som är utrotningshotade tack vare att människan tar plats. Men näe, inga tankar där inte. För nu har det ju hänt nära Sverige och då måste vi ju bry oss lite. Jag blir så trött på mänskligheten. Att missär och elände händer dagligen i världen är ingenting som uppmärksammas. Jag skänker idag en tanke till ALLA människor i världen som har det svårt. Varesig det rör sig om magont till terrordåd eller svält.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Tänker precis som dig. Jag tände ett ljus för kvällen för ALLA lidande i världen.

2011-07-23 @ 23:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0