Sjuk, plugga och missförstånd.

Jaha. Jag har gått och blivit sjuk :(
Åkte hem från jobbet i onsdags, klarade inte av att vara kvar. Åkte även om jag inte mådde riktigt 100, tänkte ju att det kanske går över och bättre att försöka än att inte göra det.
Mådde inte riktigt 100 igår heller så jag ringde till avdelningen jag skulle vara på idag för att meddela att jag inte kommer men jag kom inte fram på telefonen på över 1 timma. Det var ingen som svarade trots att signalerna gick fram så jag ringde en annan avdelning för att be dom säga till att jag är sjuk. Sagt och gjort. Känns bättre att ringa dagen innan när man vet att man inte mår bra, än att ringa samma morgon, så de har lite tid på sig att få in nytt folk. Men likt förbannat ringde mobilen kl 07.17 imorse och en super arg arbetskamrat undrar vart jag har tagit vägen. Jag förklarade att jag är sjuk och att jag ringde igår och sa att jag inte kommer. Då har det blivit någon miss i kommunikationen och dom har skrivit upp att jag är frisk. Hur kan man missa att någon säger "jag mår skit och kommer inte kunna jobba imorgon" och "jag är frisk och kommer imorgon"? Känns ju skit att jag får ta skiten trots att jag gjorde det jag skulle och ringde och sjukanmälde mig flera timmar innan mitt pass skulle börja.
Så nu sitter jag här hemma, med en mage som krånglar, en hals som gör ont och ett huvud som känns tyngre än en elefant. Jag har egentligen inte tid att vara sjuk. Har så mycket som måste fixas. Måste göra 3 IG-prövningar på 3 veckor så jag får godkänt i mina ämnen. Tur att jag får lön nu i 2 månader så jag hinner ordna upp detta innan det blir knas med studiebidrag och annat. Det är ju bara 1 termin kvar och det är otroligt skönt!
Så nu har jag inte tid att sitta här med. Datorkunskap, Etik och Livsfrågor och Social omsorg ropar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0