Bromsrör och polisen.

Igår fixades bromsrören på bilen. Hälften i alla fall... Det är lite slangar som ska bytas men det gör jag om några dagar. Nu kan man köra bilen i alla fall.. Gött då jag ska tillbaka till jobbet imorgon igen.

Igår kväll när vi skulle tillbaka till Skägget vart jag stoppad av polisen på Industrigatan. Som vanligt när det har någonting att göra med polisen så rusar mitt hjärta iväg och jag blir knallröd i ansiktet. "Nykterhetskoll och körkort tack" sa en polis när han kom fram till dörren.. Nu var ju grejen den att jag inte visste var mitt körkort var så jag fick ju först och främst leta reda på det. Han tog körkortet och gick iväg och var borta en stund. När han kom tillbaka skulle jag blåsa. Sagt och gjort, då jag är rökare går det ju inte alltid så bra för mig att blåsa. Men efter att han förstod att jag var nykter började han fråga om vi skulle på fest och grejer men det skulle vi inte så då var det bara för oss att åka hem. En jävla tur att jag hade lagat bromsarna. Sen skulle vi parkera i parkeringshuset och platsen där jag skulle stå var precis jämte en stolpe så Anna dundrar in i den och skrapar upp skärmkanten vid vänster bakhjul. Jaja, sånt som händer. Bilen är ju inte i världens bästa skick heller så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0