Klorin är bra grejer!

Har jobbat nu i 2 dagar, känner mig riktigt duktig och nyttig.
Jobbade mellan 11.30 - 21 igår. Var duktigt trött när jag kom hem. Ställde mig då och diskade och gjorde iordning lite för att sen gå och lägga mig.
Gick upp klockan 5 imorse tog bussen kl 6 var på jobbet kvart i 7. Jobbade bara till halv 2 idag, skönt. Gick in till Mjölby och samtidigt som jag väntade på bussen tänkte jag att jag skulle vara lite duktig så jag gick och köpte kattsand och en nagelfil. Naglarna är (var) lite för långa för att kunna leva med.
Mitt badrum ser ju ut som fan så jag har funderat hela dagen på om jag ska fixa till där idag.
Sagt och gjort. Har tillbringat en timma med att skura (med diskborste) kattlådan. Turbo har fått  för sig att han inte kan sitta i lådan och skita så han lägger det på golvet istället. Kom på att det måste vara för att den är oren. För det blir ju inte renare bara för att man häller i 5 kg kattsand?

Skurade med klorent och sen gick jag loss på toastolen, det behövdes verkligen. Damned vad här luktar badhus nu. Men det är fan rent! Äntligen!

Hyresvärden var nere med en kattställning innan. Kissarna tyckte det var riktigt roligt att lukta och Gramse la sig i hålet. Söt!

Ikväll blir det taco´s!

Kommentarer
Postat av: sundarii

Jag har nog missat men frågar ändå - vad för jobb har du nu?



Turbo, han kanske reagerar så där för ni har flyttat? En kompis hade en katt som reagerade precis likadant, oavsett hur rent lådan var. Så han kanske protesterar? Vetifan, katter är så jävla konstiga. Min katthora - han kissar ju i diskslasken/handfatet/badkar så fort man inte är hemma på några timmar. Så man måste spärra för. Så i badkaret har jag en skurhink, i handfatet har jag Belles fotpall och i diskslasken har jag hinkar. Snyggt va? Haha.

2009-04-02 @ 19:00:54
Postat av: mulla

Ledsen för att göra dej besviken men jag har hört att man ABSOLUT inte ska ha nåt som luktar när man gör rent kattlådan.. Men för turbo är det möjligtvis tvärtom.. kanske är bättre att bara köa en ny?

2009-04-03 @ 17:49:51
Postat av: Lina

Haha.. Du får la komma hit å hjälpa oss att ränsa bort "ogräset"här i skägget. .;) haha

2009-04-03 @ 21:47:29
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu när lådan är ren, kliniskt ren, så har det inte hänt någonting utanför lådan. Han jamar inte lika mycket i badrummet längre. Så jag tror stenhårt på att det var för att det var för skitigt i den. Hoppas bara att han håller sig till lådan nu. De andra katterna har inte ändrat någonting utan håller sig till lådan så den får nog vara kvar ett tag till. :D

2009-04-05 @ 15:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0