Koppel?

Efter att ha följt Elin hem skulle jag gå tillbaka hem igen. Där går jag och lilla Tira i stora Skäggetorp. Då från ingenstans springer det fram två fullvusna schäfrar och skäller och reser ragg som bara den. Riktigt agressiva fanskap! Jag ville verkligen inte lyfta upp Tira då jag inte ville stärka hennes rädsla, men eftersom dom var två stycken och kom från varsitt håll var jag tvungen. Gjorde en Caesar och "tsch"ade dom och visade att jag hade auktoritet, då gick dom.

Efter någon sekund kom det en tant, tje, äh.. Kvinna i 30-40 års åldern med andan i halsen och sa att det inte var meningen att dom skulle komma fram till mig.
"Dom är både stora och starka som vargar, så jag orkar inte hålla dom." Hmm.. Då kanske man inte ska ha hund?!
Blev arg som fan då det hade kunnat bli enbart skinnslamsor kvar av mitt lilla hjärta och snäste ifrån.

Så fort Tira såg de stora vovvarna började hon tjuta och ville bara springa hem. Usch! Jag vill inte tänka på vad som kunde ha hänt!

Men om man inte har kontroll på hunden ska man ju inte ha den lös, och kan man inte hålla den ens i koppel kanske man ska fundera på att antingen gå någon kurs, byta halsband, köpa mindre hund eller kanske helt enkelt inte ha någon hund alls.

Eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0