♥ Dag 9. Min tro.

Min tro, vad tror jag på?
Jag vet i alla fall vad jag inte tror på;
Jag tror INTE på att det finns någon vid namn Gud som sitter och bestämmer över alla människor och som tilldelar dom olika uppgifter innan man är född. Jesus, som antagligen var den som fick upp allas ögon om Gud, påstod ju att han var Guds son. Jag tror att han bara var konstant hög för att han inte hade någon bra relation med sina egna föräldrar eller så var han bara en attentionwhore.
Jag tror INTE på att kvinnor ska behöva gå runt i slöja för att dölja sig och inte väcka mäns lustar. (Jag är inte så insatt i varför muslimer har slöja, därför går jag inte in mer på det ämnet. Men jag tycker hela slöj grejen är fel)

Jag tror däremot att alla människor är unika och att män är lika mycket värda som kvinnor och att alla ska behandlas lika. Jag tror också på ett liv efter döden. I min värld är det helt omöjligt att det bara blir helt svart och man inte kan göra någonting mer. Jag tror till viss del på reinkarnation, den delen i det jag inte tror på är att vad man blir i nästa liv beror på hur vi har varit i vårat föregående liv, men jag tror att man blir någonting annat. Då jag har sett och upplevt övernaturliga saker så tror jag otroligt mycket på andevärlden och spöken. Jag tror dock inte att det finns några elaka spöken, utan alla spöken som finns runt oss är vänliga och vill egentligen bara ha koll på saker som betydde mycket för dem är de levde.
Jag tror på att kärleken är det mäktigaste av allt men min tilltro på människan blir svagare och svagare för varje dag.
Jag tror på vänskap, ärlighet och självsfränder. Jag tror att om de stora ledarna i världen hade varit kvinnor hade världen varit en mycket bättre plats.

Alltså, jag tror inte på någon specifik religion utan jag tror på de sakerna som verkar realistiska och min tro på mig själv är den allra viktigaste.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Man kan lika gärna återfödas som bakterier på planeten Mars eller nåt, det vet man ju inte :P



Så jädra bra skrivet snygging!

2010-12-10 @ 21:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0