Mitt Hjärta!

Usch vad dålig jag är på att komma på rubrik till mina inlägg.
Dagens inlägg ska i alla fall handla om Tira, kände att det var dags för en liten uppdatering om hur det går för oss.
Koppelträningen går uselt just nu, jag har inte riktigt ork att se till att hon verkligen går fot varje promenad. Jag vet att det förstör våran träning men sån är jag. Hon är hur duktig som helst när hon är lös, lyssnar ypperligt så det har jag inga problem med. Vet dock än inte hur hon reagerar om det kommer en främmande hund när hon är lös, om hon skulle lyssna på mig då. Tänkte att jag ska testa med en hund hon känner som hon inte kommer skada.
Hon är skendräktig igen, måste spara pengar till en sterilisering. Denna gången är hon lite extra knäpp. Hon har varit extra vaktig och mammig några dagar nu så jag vet inte om hon har valpat i sin värld. På nyårsafton juckade hon på mig för första gången och jag kunde inte tro mina ögon. Det var bara att säga till ordentligt och verkligen visa att det var fel av henne, så vi får väl se om hon var mod till att göra det igen.
Annars gick det bra på nyårsafton. Jag och Micke var ute och gick med henne och när hon hörde och såg fyrverkerierna skulle hon till dom. Hon drog som en galning i kopplet och ville dit. Hon var inte rädd alls utan nyfiken.

Efter 1 vecka hos mamma tyckte hon nog att det var skönt att komma hem till Husse (ja, det är Mickes nya benämning hos Tira. Hon har aldrig haft någon husse innan. Säger det iofs inte till Tira att han är det för att inte krångla till det för henne) Pepsi var lika på som vanligt och juckade och hade sig. Han stod och väntade utanför sovrumsdörren varje morgon. Hon sa ifrån 3-4 gånger men sen tröttnade hon och lät honom hålla på. När vi märkte på henne att det blev för mycket fick vi sära på dom. Men det gick hur bra som helst där nere.

Bonkie <3

Kommentarer
Postat av: sundarii

Och Pepsi är....?

2011-01-05 @ 14:07:33
Postat av: Anna

Pepsi är en av mammas hundar. En dvärgschnauzer på 1,5 år :)

2011-01-06 @ 01:59:53
Postat av: sundarii

Jahaaaaaa, då vet jag :P

2011-01-06 @ 15:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0