Tilli Bonkan!

Lalala, vad skönt det är med nystädad lägenhet. När jag kom in efter en runda med Tira kände jag hur det luktar rent och gott hemma hos mig! Äntligen! Och inte en hårtuss i något hörn heller.

Tira är lite dålig i magen idag. Hon har spytt galla överallt på golven. Påminner lite om mitt hospital spel när mina vaktmästare inte städar som de ska. Hon är inte lös i magen eller något och har inte ätit något speciellt heller så jag hoppas att det inte blir mer kräk nu. 14 pölar räcker gott och väl.
Var uppe hos Tom innan och drack kaffe. Hade ju givetvis med mig Tira och nu märks det att hon börjar komma in i höglöpet. King, som inte är kastrerad, var på henne som en galning och skulle jucka. Tira sa ifrån men inte så mycket som hon brukar göra. Utan la svansen lite på sidan och tillät honom att jucka. Jag vart livrädd och puttade bort King från Tira. Nog för att jag vill ha valpar på Tira någon gång men absolut inte nu. Jag har alldeles för mycket att styra och fixa till innan hon ska föda fram massa bebisar. Så det får bli om ett år eller två.

Snart ska jag åka in till Mjölby. Ska köpa hundmat och så ska jag faktiskt köpa en nossele till Tira. Vart ju ombedd att göra det för ett tag sedan men har inte haft pengar förrän nu så nu får jag passa på. Blir ju lite lättare att gå långpromenader med henne om man slipper få så ont i armen bara för att hon drar. Fast det dumma är att folk kommer kolla snett för dom tror att det är en munkorg. Har varit med om det förut och speciellt nu när Tira ser ut som hon gör. Men men, folks okunnighet får dom själva stå för. Jag vet i alla fall varför hon har den.

En spark i arslet är alltid bra att få. Fast ibland skulle man ju haft hjärnan med sig och tänkt efter lite själv faktiskt.
Distrationer och vimmel utan någon fast punkt är inte bra för mig just nu. Då blir det bara knasigt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Ett STORT gilla klick på detta inlägg.. :)

2010-03-27 @ 16:56:59
URL: http://minisixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0