Rött, rött och "lite" slitet.

Nu är man rödhårig ordentligt. Tror inte mitt hår riktigt gillar att jag färgar det så mycket. Eller så är det Micke som har busat lite med mig när jag har sovit. Det är en tuss mitt på huvudet som är 5 cm lång, knappt. Det roliga i det hela är att tussen är perfekt kapad. Precis som att någon har gjort det med en sax. Hårtopparna mår väl inte särskilt bra. De är riktigt torra så det blir till att köpa något medel som fixerar topparna. Någon som har något tips på hur man får topparna lite mjukare? Har dragit i lite balsam nu när håret håller på att torka men jag vet inte om det blir så bra. Jag gillar färgen i alla fall. Den är lite punk/rock och jag TRIVS! Trodde inte att jag skulle passa i rött hår men det ser riktigt nice ut. En sak är i alla fall säker och det är att jag nog får lugna mig lite med att färga håret igen. Så jag inte tappar allt hår och ser förjävlig ut.

Solen har tittat fram här idag. Skönt! Trodde att ja skulle avlida när jag gick fram och tillbaka till systemet innan. Svetten rann längs ryggen och på pannan. Så i helgen blir det Bag in Box vin för min del.
En sak som förundrar mig är hur Soc har fått för sig att jag bara ska ha 935kr, för det var det som ramlade in på mitt konto idag. Jag har ansökt precis som vanligt och då ska jag få 6435:- men inte denna månaden. Undrar hur dom ska förklara det..

Trevlig Midsommar alla!

Kommentarer
Postat av: Jen

Åh! My kind of questin ;) Ett tips är att använda vanlig olivolja virgin på topparna. Du kan även blanda ägg och olivolja och ha som inpackning, det gör jag med ibland. Annars kan jag rek Björn Axèns silikondroppar eller den som jag har från TiGi bed head superficial (den luktar som glassen twister!). Önskar dig dessutom en fin midsommar vännen. PUSS !

2010-06-24 @ 18:16:36
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: sundarii

för soc är dumma i huvudet...:P



Hårinpackning är bra för håret för få det glansigt och vackert, ta lite packning på topparna och låt det sitta kvar.

2010-06-25 @ 10:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0