Nu fan är jag arg!

Hur dum och respektlös får man bli egentligen? Min pappa sa till oss barn någon dag innan han gick bort att "Livet är till för dom som lever" och det har blivit mitt motto här i livet och jag har därför planer på att tatuera in det någonstans på kroppen. Fick ett samtal idag av min lillasyster att en kompis till henne sitter hos tatueraren nu och tatuerar in dom orden på sin kropp. Syster frågade henne varför och hon svarade att hon alltid har sagt så för hon har fått de orden av sin farmor. Min syster som har känt henne i 10 år har aldrig hört henne säga dom orden medans "kompisen" håller fast vid att hon jämt säger så.

Hon är väl medveten om att både jag och min syster ska tatuera in det som en minnesgrej för våran pappa, varför i helvete ska då hon tatuera in det? För er som läser kanske det låter som en liten bagatell men för mig är det en jättestor grej. Det är någonting som min pappa har delat med sig av till oss, inte till någon utomstående som lever på andras sorg och tycker synd om sig själv. Jag blir så arg!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår exakt vad du menar! Håller med dej fullständigt. Tyvärr så finns det folk till allt! Och det är jävligt irriterande.

2010-07-24 @ 23:57:37
URL: http://meetoyou.blogg.se/
Postat av: Elin

Förstår din tanke. Men tror inte hon gjorde det bara för att göra dig arg eller nåt. Det är fria ord och det kanske betyder för henne med även om hon nu aldrig sagt orden. Men jag förstår hur du menar. Men hon gjorde det nog inte för att eran pappa gått bort och göra narr av er. Förstår du mig?

2010-07-25 @ 00:19:33
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Jen

Oj, vilken jobbig sits. Man kan ju också vända det till att din pappas ord var väldigt tankeväckande och starka, även för någon som utomstående. Det är ju faktiskt någonting att vara stolt över.. Å andra sidan förstår jag att det känns som att hon "stulit" någonting väldigt privat. Många kramar till dig!

2010-07-25 @ 15:18:47
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: sundarii

Vilken liten jefla s*bba...... Jag skulle bli skogstokig!

2010-07-26 @ 07:56:45
Postat av: Z

Det som är nackdelen med att berätta sina idéer [för folk], alltid någon idélös liten stackare som ska sno skiten..

2010-08-02 @ 09:48:58
URL: http://ananael.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0