Yadi yadi, gott nytt och allt det.

Första dagen på nya året. Första gången på några år som jag inte är bakfull och mår dåligt.
Jag mår riktigt bra. Gick och la mig ganska skapligt igår också.

Tog en långrunda med Tira direkt på morgonen idag. Vilket är otroligt ovanligt.
Sen när jag hade gett henne mat började jag städa. Plockade bort saker jag inte vill ha framme, bl a kattlådan. Det gjorde ont i mitt hjärta när jag la in den i garderoben. Mina bebisar. Saknar dom ju!

Möblerade om lite men kom på efter ett tag att jag inte ville ha det så och möblerade om ännu en gång.
Så nu ser det nästan ut som innan fast jag har vridit sängen. Jag fick i alla fall dammsugit överallt.
Imorgon går jag loss i köket och röjer i mina skåp.

Gårdagen firades ju hemma, ensam med Tira. Det var riktigt mysigt faktiskt.
Vid 12 slaget satte jag mig på en stol i köket och kollade på alla fyrverkerierna. Och Tira då? Hon som jag trodde skulle vara hyper nervös och bara skaka? Näe, hon gick och la sig och sov. Helt oberörd. Skönt det då.

Om en vecka fyller jag 23. Samma dag är det registrering i skolan. Längtar tills jag ska få ta tag i mitt liv och göra något vettigt av det. I nästa vecka kommer sista boken som min älskade mamma har beställt till mig. Har redan fått 2 riktigt dyra, men ack så nödvändiga böcker, av henne.

Om man kanske skulle ta och rensa lite allt möjligt nu?
Rensa bort gammalt och onödigt?
Det får nog bli så. Måste nog bli lite mer nogrann med vilket folk jag släpper in i mitt hjärtas finrum.

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller med dig... =)

2010-01-02 @ 14:42:56
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Syster malin

Det märks verkligen att du vill klara av skolan!

Det är bra syster, jag tycker själv att det är jättekul att läsa detta program.

Du kommer klara av det och bli en jättebra undersköterska !

Jag tror på dig, Älskar dig syster!

2010-01-02 @ 15:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0