Cancer.

Sitter hos Annie och pluggar lite. Eller ja. Tanken var att jag skulle plugga i alla fall. Tumörlära och Tumörsjukdomar. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt som det faktikst är. Det är jätte intressant att läsa om det men det stannar där. Jag får inte ner ordentliga ord på pappret. Vi ska skriva om olika symptom på cancersjukdomar, vad man får för behandling och biverkningar av behandlingen. Det är riktigt jobbigt. Det enda jag har framför mig är min döda pappa, när han ligger på sjukhuset. Att han vart dödad av denna otroligt elaka sjukdom och nu måste jag sitta och skriva ett arbete om den, precis som att jag hyllar den på något konstigt sätt.
Vi ska ha prov i Tumölära den 3 Februari, vi får väl se hur det går. Jag har inga höga förhoppningar men å andra sidan vill jag verkligen få ett bra resultat. För pappas skull.

Igår var vi hemma hos Klint och Lina en stund. Annie var för bakfull så hon stannade hemma med hundarna.
Det var trevligt att sitta där och bara prata, de andra drack ju iofs men det var trevligt ändå. Ända tills någon kom och allt ljus skulle helt plötsligt hamna på honom. As usual.
Ikväll blir det nog hem till Svensson och Ida. Vi skulle spelat lite poker men ekonomin är ju inte den bästa för många av oss så det blir nog singstar med Disney låtar istället. Bättre det. För Disney låtar är någonting jag kan. Haha.

Näe, nu blir det till att blåsa håret och sen ska jag ta med Tira en runda runt skägget, så hon får röra lite på sig.
Igår gick vi upp till Ryd och Tira gick lös en ganska bra bit. Jätte duktig är hon och förstår kommandot "fot" men så fort kopplet åker på igen så är det kommandot som bortblåst. Skipper är ju mycket roligare att koncentrera sig på än vad matte är.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Hoppas det går bra för dig trots det är svårt. Det blir ju rätt naturligt att man tänker tillbaks till den man älskade högt som avled av den här hemska cancersjukdomen. Jag citerar min vän Kecka: "synd att den inte kunde utrotas som en liten myra – bara trampa på den och vrida runt" och det stämmer ju bra.

2010-01-27 @ 09:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0