♥ Dag 7. Min bästa vän.

Igår låg jag med migrän hela dagen, därför blev det inget inlägg så jag hoppas ni har överseende med det.

Min bästa vän. Ja ni, vem är min bästa vän?
Jag har inte så många vänner, utan jag har få vänner som betyder mycket som jag tar vara på.
Tyvärr har det väl blivit så den sista tiden att många som jag har räknat som väldigt bra vänner har glidit bort lite, saker har kommit emellan och jag känner att jag är i den åldern nu att jag inte orkar springa efter folk.

Mulla är en av mina bästa vänner.
Det kan gå flera veckor, ibland månader, innan vi pratar eller träffas, men ändå känns det som att det var senast igår vi pratade. Ingen av oss stör sig på att det är så utan vi trivs ganska bra med det. Vi vet att vi finns där för varandra vad det än gäller även om vi inte har pratat med varandra på länge. Vi har ett speciellt band till varandra tack vare våra änglaföräldrar. Det är ett band som är omöjligt att bryta och som är otroligt viktigt. Jag kan ringa till henna och prata av mig om pappa när jag behöver det och hon kan ringa till mig när hon behöver prata av sig om sin mamma eller behöver svar på frågor, vilket har hänt ofta, och jag svarar så gott jag kan. Vi utbyter mycket intelektuellt med varandra och det är skönt att ha någon som orkar lyssna på ens sorjetankar.

Elin är en annan av mina bästa vänner.
Elin, Felin. Den första jag lärde känna här uppe, hon är ju Rilles lillasyster så det blev ju ganska naturligt men vi utvecklade en vänskap som är starkare än det bandet vi hade först. Vi höll ihop även om inte jag och Rille gjorde det och Elin har funnits för mig när jag har varit ledsen, hon har puschat mig och även sagt ifrån när jag har gjort saker som inte är helt okej, för det behöver man ibland, en rejäl spark i arslet.
Elins svar är alltid raka och ärliga, för det är sån hon är. Hon slösar inte tid på att prata bakom någons rygg eller vara falsk och trevlig i sällskapet av någon hon inte tycker om. Det är en egenskap som jag gillar skarpt. Jag kan erkänna att jag är väldigt feg av mig, jag försöker vara folk till lags och har lätt att dölja vad jag själv tycker och tänker om saker för att jag inte vill att någon ska bli arg på mig eller tycka mindre om mig. Någonting som jag måste lära mig av Elin, att kunna säga vad jag tycker och tänker.

Det är två av mina bättre vänner. Dom vet att jag älskar dom och gör allt för att behålla dom, man ska vårda dom vänner man är rädd om. Vänskap är ömsesidigt. Man kan inte sitta hemma och undra varför ens vänner inte hör av sig för det är bådas "ansvar". Vänskap ska inte ses som ett ansvar utan som ömsesidig respekt. Man ska inte känna sig tvingad till någonting utan det ska flyta på bra.
Min mamma är också en av mina bästa vänner vilket jag är tacksam för med tanke på vilken relation vi hade för några år sedan. Våran vänskap har vuxit sig otroligt stark under de senaste 2-3 åren. Vilket jag tackar för.

Kommentarer
Postat av: Elin

Fin du är Anna =)

Love you <3

2010-12-08 @ 16:38:14
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: mulla

Åh! Min Anna! Saknar våra romantical breakfast!

2010-12-08 @ 19:13:13
URL: http://camullas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0