Spårförsök nr1

Var en sväng ute i skogen igår, i nästan 3 timmar. Det är så otroligt skönt att bara gå och jag märker på Tira att hon gillar det också. Hon blir bara duktigare och duktigare för varje promenad vi tar, matte är riktigt stolt. Nu är det bara skällandet som jag ska ta bort också.

Gjorde ett litet försök till att spåra eftersom jag införskaffat mig spårlina och allt. Vi tänkte att vi börjar med ett personspår. Figo fick gå ut i skogen och gömma sig så fick Tira leta (så hon förstår lite av vad det är hon ska göra) Det gick bra de första 5 meterna, nosen var i backen tills hon hittade en gren som hon hellre ville ha.
Ska ta med mig grejerna ner till Falkenberg och köra i skogen där, fast då tänkte jag ta med en flaska med någonting som luktar riktigt mycket så hon håller nosen nere i backen hela tiden. Det borde ju få hennes lilla hjärna att förstå hur hon ska göra. Får se till att göra många skogspromenader i Falkenberg. Jag vet ju var skogarna finns där och så får hon springa lite lös också så hon får göra av med energi. För det har hon massor av. Min lilla Plutt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0