Spökvandring! Nr2

Japp, igår bar det av igen. Fast med lite mer människor i bilarna. Jag, Mulla, Elin, Lina, Klint och Rockie i min bil och Micke, Jocke, Ante och Figge i Mickes bil. Hela resan började väl inte så bra. Mickes bil började brinna på motorvägen. Dom hade knytit en handduk runt avgasröret så det var den som hade börjat brinna.. Vi ringde till dom och sa att det brann så det var bara att stanna och fixa till det.

Väl framme vid Löfstad så vågade jag och Elin inte gå fram utan de andra gick upp till slottet men de varken såg eller hörde någonting så vi åkte till Ekenäs. Där hörde eller såg dom ingenting heller medans jag och Elin såg massa skumma oförklarliga saker.

Sen åkte vi till Stjärnorp men där gick vi inte upp så vi åkte till Ljung. Där åkte vi fram till slottet och när vi hade stannat bilarna var det någon som öppnade dörren till ett av husen och kollade på oss. Vi tyckte inte att det var speciellt roligt så vi åkte därifrån. Vi åkte till Ljungs kyrka och kollade lite innan vi åkte mot Skägget. Mellan Berg och Skägget ringde killarna och frågade om vi hade åkt därifrån. Och det hade vi ju gjort, då berättade dom att dom som bodde vid Ljungs slott hade ringt polisen och bara några sekunder efter att de hade sagt det mötte vi en polisbil. Så det var väl en jävla tur att vi åkte därifrån. Nu ska vi börja leta efter nya spökhus att undersöka..

Kommentarer
Postat av: sundarii

Brokinds herrgård, har ni varit där?

Jag har hört att de "värsta" spökställena finns i Småland.

2009-09-02 @ 13:29:51
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-09-02 @ 13:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0