Batteri haveri.

Jävla bil fan...
Det är nog inte meningen att jag ska ha bil egentligen.. För du är Gölfen knasig också.
Som tur är så är det ju inte bromsarna denna gången utan batteriet.
Han startade hur fint som helst i Vikingstad igår jag åkte hela vägen till Coop Konsum i Skänninge och när jag kommer ut så startar den inte. Jag fick ringa till H-I som kom och hjälpte mig med starkablar. Han sa att jag skulle köra en sväng för att batteriet skulle laddas lite. Sagt och gjort. Jag körde till Mjölby och tillbaka men när jag hade stannat bilen hemma sen så startade den likt förbannat inte.
Jag gick in och funderade på hur jag skulle göra. Ringde H-I igen och han fick komma ännu en gång och starta med kablar och jag körde till Linköping. Då borde ju batteriet laddats så man får igång bilen i alla fall men icke sa nicke.
Så nu står jag här i Linköping utan pengar och ett batteri som måste bytas ut. Suck. Aldrig går det min väg. Funderar på om jag kanske ska gå ner och rolla den nu när den ändå bara står. Den måste ju bli klar någon gång.
Får starta den med kablar på måndag så jag kommer hem till mina katter så får jag stanna där tills batteriet är nytt. Katterna kommer bli glada i alla fall..


Ikväll blir det Birthday party för Klint som fyllde 21 igår. Får se vad för folk som kommer. Jag har inte druckit med Skägget folket på ett väldigt bra tag så det kommer nog bli riktigt kul. Om jag inte tänker för mycket på bilen vill säga..
Fast vad kan man begära av en bil för 3000:-?

Ska dra mig ut till Ikano där Figge och Elin är. Ska köpa mig ett nässmycke så ska jag pierca näsan ikväll.. Eller inte jag, Elin ska få den stora äran att göra det. Det är ju som hon som gjort det första så det kommer bli nice. Har alltid viljat ha en i andra näsvingen också och det ska jag få nu. Men först ska jag sparka upp en bakfull Klint och en trött Lina ur soffan för det är förbannat tråkigt att sitta här själv..

Kommentarer
Postat av: Elin

Det blev ju inget hål i näsan igår... BESVIKEN! :P

2009-09-05 @ 13:51:08
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Elin

Det blev ju inget hål i näsan igår... BESVIKEN! :P

2009-09-05 @ 13:51:46
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: sundarii

Bangade Anna ur? FEGIS! :P



Det där med bilen - vad räknar du med? Det är ju en Gööööölf! "fnissar"

2009-09-05 @ 17:44:20
Postat av: Anonym

Nu funkar bilen igen =) =)

2009-09-06 @ 22:45:16
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Owner

Näe, han gör ju inte det :( Men jag har fixat en generator i alla fall :D Måste bara ta mig hem på något sätt och mata mina katter....

2009-09-07 @ 10:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0