Paus!

Nu tar jag faktiskt en paus i mitt städande. Tycker att jag förtjänar det. Är inte riktigt på humör idag. Det pendlar lite mellan att gråta och skratta. Vet inte men jag VILL INTE bli deppig denna hösten. Hoppas att det bara är idag det handlar om. Har städat köket nu. Eller jag har diskat och dammsugit. Ska ta tag i badrummet nu tänkte jag. Det behövs verkligen. Slänga lite gamla schampoo och balsam flaskor och sånt. Måste få dagen att gå på något sätt och varför då inte tillbringa den med att städa? Då får man ju fint hemma samtidigt ju.

Blir en promenad med Tira sen. Stackarn ligger i sängen och bara tittar på mig när jag städar. Hon tycker inte alls att jag är rolig som inte ger henne 100% uppmärksamhet. Samtidigt har ju inte hon någon aning om att vi åker till Falkenberg på tisdag. Då ska hon få så mycket uppmärksamhet hon bara orkar! Promenader ner till stranden, en tur till vallarna och hälsa på Goggo. Där finns säkert någon vovvekompis som hon kan leka lite med. Men det jag ville komma fram till är att det är jag och Tira hela veckan!!


Lilla bebisen. Vad hade jag gjort utan dig?
Förmodligen haft mer plats i sängen på nätterna, renare golv när det regnar ute, mer pengar i plånboken.
Men vad har jag för glädje med det? Jag hatar att sova ensam, gillar faktiskt att städa och pengar kommer nya varje månad och betyder ingenting.
Du är verkligen min bästa vän! Du är min bebis, mitt allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0