Tira min bebis.

Då är Tira skendräktig igen och det kommer MASSA mjölk ur tuttarna på henne.. Men det som är lite konstigt är att det bara kommer mjölk ur de 4 tuttarna längst bak. Undrar varför det är så.
Hon är riktigt trött och hängig mestadelen av dagen men sen får hon sina ryck. Hon flåsar inte och verkar i övrigt må bra. Det som förbryllar och gör mig orolig är att mjölken är lite gulaktig och grynig men så länge det inte kommer blod så kan jag nog vara relativt lugn. Det är ju andra gången hon är skendräktig och hon var likadan förra gången. Hoppas verkligen att det går över snart. Annars blir det veterinären. Vill ju inte att min lilla bebis ska vara dålig.

Ringer nog veterinären imorgon för att höra med dom vad jag kan göra.
Imorgon ska Bonkie i alla fall få åka med till stallet. Då blir det för henne att få springa.
För det ska man tydligen göra. Dra ner på maten, ge mer motion och så ska man göra så att de är upptagna med någonting hela tiden så hon "glömmer bort" att hon är med valpar"

Kommentarer
Postat av: sundarii

Det låter som att det är råmjölk..

Men vad envist och träligt det är iegentligen!



Googlade och fann en bra länk, det kan vara sannolikt att du redan har läst det men skriver ändå emd länken utifall.



http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=http://www.agria.se/agria/text.nsf/id/1594

2009-11-09 @ 16:07:47
Postat av: Annie

Var det veterinären som sa det där med att springa och uppehålla henne?

Kram

2009-11-09 @ 22:17:18
URL: http://circusfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0