Snart är det Jul!

Här sitter jag och kollar ut genom fönstret med ett leende på läpparna. Det snöar ute. Årets första snö och jag är så lycklig så det bubblar i hela kroppen. jag ÄLSKAR snö.
När jag ser snön tänker jag på julen, min favorit tid på hela året. Massa ljus, värme och kärlek är vad julen är för mig.
Jag känner för att sätta upp mina julgardiner och adventsljusstakarna och allt annat men det får nog vänta några veckor till. Det är nog lite tidigt än.
Första julen i nya lägenheten. Men vad jag ska göra under julen vet jag inte. Vet inte om jag ska åka ner till Falkenberg eller vara här uppe. Fast å andra sidan; vad har jag här uppe under julen? Min älskade familj är ju i Falkenberg så det blir till att åka dit. Längtar så efter att få handla julklappar. Förra året vart det världens fiasko. Vart inga köpta julklappar till syskonen, men det är ju tanken som räknas. Men i år blir det absolut köpta. Ska ner till GeKås i November med Elin och Maritha och då ska vi shoppa!

När jag gick ut med Tira i morse tog det några sekunder för mig att fatta att det var snö. Jag tänkte först att regnet såg riktigt konstigt ut. Tira gillar inte kyla och snö så hon gjorde det hon skulle och sen sprang hon skakandes till dörren. Jag ska ta med henne till fältet sen och låta henne springa. Ska ta med hennes kampleksak också. Hade med den igår och hon var inte still en sekund. Så frysa lär hon inte göra i alla fall.
Kanske dags att leta upp hennes täcke också?

Kommentarer
Postat av: Mulla

Du vet att du får fira jul med våran familj om du inte skulle åka till din egna..

2009-11-04 @ 18:17:03
Postat av: Elin

Shoppa är bara förnamnet:D

2009-11-04 @ 21:56:46
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: sundarii

Julen är en härlig dag :)



Bibbi och jag har skrivit upp i almanackan att vi ska julpynta på den 1e advent (29e nov) och det ser vi fram emot, men det känns bara en evighet dit :P

2009-11-05 @ 07:33:35
Postat av: sundarii

Men skulle du förresten inte åka till Ullared med Mulla?

2009-11-07 @ 18:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0