Nattarbete

Jag har varit små seg hela dagen.
Och det är ju jävligt lustigt att jag nu, halv 3 på natten, ska vara pigg. Jag kan inte sova.
Jag har sån lust att städa, för när jag städar så gör jag någonting och då bli jag ju trött.
Synd bara att grannarna antagligen inte skulle uppskatta om jag drog igång dammsugaren nu, annars hade jag lätt gjort det. Bara se hur allting blir rent och fint. Jag har fixat lite i hallen och plockat undan disken, så mycket mer finns det inte att göra utan att väsnas allt för mycket. Jag måste ju dammsuga innan jag moppar golven och imorgon när jag kan göra det utan att störa, ja då finns inte lusten kvar. Jag har ju tvättstugan imorgon så jag skulle ju kunna göra det då för när jag har tvättstugan så är det lika bra att hålla igång.
Varför tog jag inte morgonpasset i tvättstugan? Då hade jag ju haft hela dagen på mig att städa sen.

Funderar fortfarande på om jag ska adventspynta innan eller efter jag åker till Falkenberg. Det lutar åt när jag har kommit hem igen. För då har jag ju någonting att se fram emot och någonting att göra när jag är hemma igen.
Och då ska här städas ordentligt. Ska till och med flytta ut sofforna och dammsuga ordentligt under dom. Fönsterna ska putsas till lite också, så det så.

Näe. Ska krypa tillbaka till sängen och lägga mig jämte Tira så jag somnar någon gång. Får hoppas att städorken finns kvar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0