Phantom of the Opera

Igår på jobbet kom jag över en tidning och för ovanlighetens skulle kollade jag vad som skull kollade jag i TV tablån för att se om det gick någon bra film. Brukar hoppa över ettan och tvåans tablå men kollade där och till min stora förtjusning såg jag att Phantom of the Opera gick 21.05 på SVT2. Den ville jag verkligen kolla på. Sagt och gjort. Jag har sett den en gång innan hemma hos Emma. Jag kommer ihåg att jag fick en sån konstig känsla när jag såg den och tänkte om jag kanske fick samma känsla igen. Och det fick jag.

Jag vet inte vad det var, men det var en härligt mysig men samtidigt sorglig känsla. Musiken är helt underbar i filmen.
Tror jag blev lite kär i The Phantom också, damned vad het han var!



En av mina favorit scener ur Phantom of the Opera.

The Phantom har lärt Christine Daae att sjunga genom en spegel. Hon har aldrig sett honom i verkligheten och efter sin debut som sångerska på Operan får hon en beundrare i sin barndomskärlek Raoul vilket The Phantom inte tycker om. I denna scenen får hon för första gången träffa honom. Jag blir kär! Hade jag inte haft Tom hade jag minsann satsat ;)

Rösterna är helt underbara och dom passar så bra tillsammans!


Sista gången Christine och The Phantom träffas och första gången de kysser varandra.
Jag tycker verkligen att det ska vara dom två.
Blir varm i hela kroppen i samma sekund som de börjar kyssas.
Älskar det!

Kommentarer
Postat av: Beckman

hej hopp :) hoppas du har haft en bra dag :)

kolla gärna in på min blogg me http://beckmansbruk.blogg.se är en kille som skriver om livet och vad som händer där mkt bilder och även dagens outfit :)

2009-05-25 @ 22:47:20
URL: http://beckmansbruk.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag älskar den filmen, eller aa musikalen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0