Varför jag!?

Ja, helgen är över och jag är ledig i 2 dagar. Skönt! Det har varit en riktigt hektisk helg så det är skönt med lite vila. Tom är i Örebro och hämtar min bil så jag har hundarna här, men eftersom det är så varmt ute är det inte mycket aktivitet på dom. Förutom Heike som snodde min räkmacka som låg på bordet när jag var på toa. Hundjävel!

I lördags hade jag 9 timmars pass, lite små jobbigt men jag överlevde. Hände dock en liten incident (för den som inte klarar av kvinnohistorier bör inte läsa vidare). Vi har ju vita arbetsbyxor på oss, varför vet jag inte då man kan få både det ena och det andra på kläderna och vi har fått tillsägelser om att kläderna alltid ska vara rena, kläderna får endast använda ett arbetspass och sen ska de tvättas. Det har Anna skitit i. Jag har bara 2 par byxor och jag tänker inte tvätta varje dag. Så är det med det. I alla fall, i Lördags vid 18 hugget, 2.5 timmar kvar av arbetsdagen, händer någonting konstigt med Anna, hon känner att det börja rinna någonting konstigt mellan benen och byxorna var inte längre vita utan röda. Tack för den! Jag visste att jag skulle få mens så jag hade tamponger med mig men jag visste inte när jag skulle få den och jag trycker inte gärna upp en tampong i förebyggande syfte. Så det var bara att springa ner till källaren och försöka tvätta byxorna i handfatet vilket inte lyckades speciellt bra. Så jag fick ta ett par byxor som hängde där som tyvärr inte hade något blixtlås.

Så var det med den saken. Nu har jag mensvärk som fan och ligger i soffan och äter vindruvor. Jag vet att jag ska vara ute när det är fint väder men jag DÖR av värmen!

Imorgon blir det en sväng till Skägget om det blir som jag har planerat!

Kommentarer
Postat av: sundarii

Men shit vad träligt! Visst är det jobbigt med värmen och att ha mens uppå, det är ju ännu värre. Njut av ledigheten! Vi kanske träffar på varandra idag :)

2009-06-30 @ 09:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0