Uskällning och introduktion

Idag började dagen 7.48, skulle vara på jobbet 8.15 så lite stressat blev det allt. Mascara på, hårpsray i, tänderna borstade, kläder på, ut till bilen, in till Mjölby, köpa cigg och springa in till 40 väntande personer som tittade ganska konstigt på mig när jag anfådd kom in springandes med andan i halsen. 8.18 var jag inne på jobbet.

Fick börja med lite samtal med sköterskan om medicinering och hygien, fika lite, ha lite ergonomi (flytt teknik) och sen blir man inkallad till chefen där jag blir meddelad att jag inte får jobba så som jag har skrivit upp mig i sommar. Illa. Så det var bara att ringa till boendet som jag inte har varit på ännu, första dagen skulle bli imorgon, och meddela dom att jag inte kan jobba där i sommar. Schysst, en vecka innan det börjar. Jag kan ju säga att hon var inte speciellt glad när jag sa det. Skrek i örat på mig och var riktigt otrevlig. Kunde inte riktigt hålla tårarna tillbaka och bad så mycket om ursäkt men det hjälptes inte. Jaja, då vet jag det till nästa gång. Men men.

Nu ska vi snart åka till Mantorp och hämta Tira. Vi har inte mycket bensin i bilen och Mulla har inte mycket hon heller så vi får mötas på halva vägen, är hos Tom nu så det blir halva vägen, hade blivit lite orättvist om jag körde från Skänninge.

Så är det med det. Imorgon ska jag försöka hinna städa och tvätta lite. Golvet är grusigt så det behövs verkligen.

Kommentarer
Postat av: sundarii

Va? Fick du inte jobba på 2 olika håll? Det har väl inte chefen med att göra? Men det kanske har med arbetsmiljön med att göra? Man får bara jobba i ett viss antal timmar i månaden. Men det låter ändå tokigt....

2009-06-15 @ 20:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0