Favorit i repris.

Jag säger bara JÄVLA SJ!

Min dag har enbart bestått av förseningar idag. Jag vaknade 25 minuter för sent, bussen som skulle gå 08.58 var 5 minuter försen.
Kom in till Mjölby och därifrån skulle tåget till Nässjö gå 10.15 men icke sa nicke. 10.30 gick tågfan. jag och Tira frös skapligt kan jag lova. Var lite orolig för att det skulle hända samma sak som hände förra året att jag skulle missa tåget i Nässjö och få springa runt i stan helt själv. Konduktören sa att tåget som skulle ta oss ner till Halmstad skulle stå vid spår 9. När jag, efter att ha stressat som en jag vet inte vad, kom jag dit och upptäckte att där står ju inte alls något tåg. Va fan!? Jag och ca 20 andra resenärer blir lite fundersamma och går och pratar med tågvärden. Hon ber om ursäkt och förklarar att tåget vi skulle åka med väntade inte utan tyckte att dom kunde åka. Även och vi hade betalat a lot of money för att åka tåg. Så det blev buss till Halmstad. Kom iväg 11.20. 20 minuter för sent.

I Halmstad missade jag tåget till Falkenberg med 3 minuter. Så jag fick vänta ytterligare en timma för att ta nästa tåg som skulle gå 15.02 som likt alla andra jävla tåg idag var försenat till 15.20. Lite snö och allt blir kaos. Galet ju.

Jag kom i alla fall hem hel men ack så frusen.

Nu ska jag ut och vandra med lillebror. Ska bli mysigt men jag ska ha massor med kläder på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0