Skelett och Bio

Efter att vi hade kommit hem från Skägget igår mötte vi hyresvärdarna. Dom berättde att dom skulle gå och kolla på skelett på våran baksida. Dom håller ju på att bygga den nya järnvägen här utanför och jag har kollat ut på dom ibland och undrat hur fan dom ska kunna bygga en järnväg med penslar. Så igår fick jag svaret på varför. Dom har hittat massa skelett utanför. Så vi gick ut ut för att kolla och fy fan säger jag bara. Det var ben lite overallt. Till vänster om huset ser man verkligen att det är gravar som har varit där och efter en stund vandring så hittar vi en "källare". Både Tom och jag tror att det är ett gammalt krematorie. Till höget så tror vi att det har varit en gammal ladugård eller nått. För ju mer vi kollade desto mer talade för det. Vi hittade käkar som vi tror är efter en ko. HIttade en halv käke också som jag ville ta med hem, men det fick jag inte för Tom.

Dom höll på att gräva upp en skalle efter en människa som jag ska ut och kolla på ikväll när arbetarna har gått hem.

Ikväll blir det Bio. Var ute och gick med Rosie och Hans-Inge igår och gick förbi bion här i skänninge. "Män som hatar kvinnor" går ikväll klockan 7 och kostar 60 kronor, så jag och Rosie bestämde att vi skulle gå. Visst att bion inte är så jävla hightec som den i Linköping men det skiter jag faktiskt i. Jag vill se filmen och då spelar det ingen roll hur jag ser den. Bara man ser och hör vad dom säger. Så Tom får väl gå hem till Sam så Sam får sitta barnvakt åt honom.

Nu ska Anna upp till Östenssons och köpa cigg och sen bort till änggården och lämna in mina betyg så dom vet hur mycket dom ska ge mig i lön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0