Rally, tvättstugan och städa

Idag är det rally i Skänninge. Bilarna dånar förbi utanför fönsterna som bara den och blir avrundade av tåget som kommer när bilarna är tysta. Ska bli jävligt skönt i natt när inte bilarna kör kan jag lova.
Var iväg och kollade en sväng, mötte Figge och Ove. Pratade lite och sen gick jag hem. Bokade tvättstugan igår.

Eftersom det bara finns en maskin och en torktumlare, inga industrigrejer här inte, så får man tvätta ganska ofta. När jag tvättade i skägget så kunde man ju tvätta 6-7 maskiner utan problem på ett tvättpass men det går verkligen inte här. Här tar maskin 2 timmar och sen 1 timma i torktumlaren. Idag har jag tid mellan 14 - 22 så jag får vara glad om jag hinner få tvättat och torkat 4 maskiner. Å andra sidan är det min lägenhet som ligger precis ovanför tvättstugan så jag skulle ju kunna tvätta hela nätterna eftersom ingen annan än jag störs av det. Idag blir det 3 maskiner för den som ville veta.

Som alltid när jag har tvättstugan är Tom spårlöst försvunnen (han är hos Hans-Inge och fixar bilen) och jag ränner runt som en skollad kotte och tvättar och städar samtidigt. Varför jag fått för mig att jag måste städa när jag tvättar vet jag inte. Känns ofullbordat om jag inte gör det samtidigt.

Imorgon bär det i alla fall av till Skägget för att städa ur lägenheten. Skulle gjort det idag men Tom sa att han hade ont i ryggen så då var det bara för mig att boka om till imorgon. Bara det blir gjort innan sista april så är jag glad. Så den som känner att den vill komma och hjälpa till imorgon så är det bara att dyka upp. All hjälp uppskattas! Och om det är någon som har 2 dörrar till övers och lite spackel så hade det ju varit kanon. Annars får Anna en fet räkning på det när dom gör slutbesiktningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0