Angående amstaff inlägget.

Det är inte alls alltid ägarens fel.
Uppväxten!


Fick jag som kommentar på mitt inlägg om Amstaff, och av någon konstig anledning är dom kommentarerna alltid Anonyma. Jag HATAR anonyma kommentarer.

Ska försöka reda ut detta så bra som möjligt och tänker ta min egen hund, Evo, som exempel.

Hundar lever i nuet och ältar inte saker i hundra år, som människor gör.
En hund med en dålig uppväxt "glömmer" bort att de har haft en dålig uppväxt när de får det bra.
Jag märker tydligt på Evo, som har haft det jävligt i ett halvår, att han inte alls är på något sätt skadad av händelserna, visst att han reagerar konstigt i vissa situationer men tror att han hade reagerat helt annorlunda om han fortfarande hade varit kvar hos den människan han var hos. Ägaren speglas i hunden. Är du själv agressiv blir hunden agressiv, är du rädd blir hunden rädd. De dagar jag inte alls är på humör är hundarna inte alls heller på humör, de gör verkligen precis som jag gör. Lyssnar inte och gör precis som de själva vill (vilket inte gör mig på bättre humör men då vet jag att jag måste ändra på mig själv och min inställning till dagen).
Så att hundens uppväxt skulle påverka hur hunden är idag kan vi dra ett streck över.

Skulle hädanefter uppskatta att ni som kommenterar antingen skriver dit namn eller blogg adress så jag kan ge er svart på tal när det behövs.

Tack.

Kommentarer
Postat av: Mia Maria

Ja Anna, många glömmer lätt att hundar är flockdjur och beter sig så. Hundar beter sig inte som individer på samma sätt som människor är. Flocken bestämmer och då framför allt alfahannen och alfahonan. Det är bara att se till att DU är ledaren och inte hunden ;)



Miss you so much AnnaPanna!

2008-09-25 @ 22:54:01
Postat av: Anonym

Jag har tyvärr ingen blogg. NEJ NEJ NEJ! Alla hundar glömmer inte. Det är inte alltid ägarens fel. Det kan jag lova dig. I VISSA fall är det så, men INTE ALLTID! Detta har JAG en stor erfarenhet av. Då jag själv har en "osäker" hund. Det berodde på dennes uppväxt. Jag är hur lugn som helst, och min hund är hur underbar som helst mot mig. Min hund litar på mig fullt ut. MEN, INTE PÅ ANDRA MÄNNISKOR! Och det är INTE mitt fel. Där jag köpte min hund från var hundhandlare det fick jag reda på efter. De tog inte hand om sina djur. Detta visade sig då jag köpte min hund.

2008-09-25 @ 23:46:23
Postat av: Anna

Nu kanske inte har någont blogg men ett förnamn, det är någonting som alla har.. Skulle uppskatta om du skrev det.

2008-09-27 @ 14:24:49
Postat av: MiaMaria

Är det inte då du som hundens ägare ska se till att hunden lär sig vara trygg med andra?

2008-09-27 @ 15:48:07
Postat av: Anna

Tack Mia! Någon som förstår vart jag vill komma!

2008-09-28 @ 00:28:26
Postat av: goggo

tröttsamt när folk håller på att kritisera dessa hundar när vi andra försöker kämpa för ett bra rykte till dom

2008-10-06 @ 11:55:17
Postat av: Lenita

åh min smulan känner alltid av mitt humör!är jag på inte-tycka-om-någon-i-världen-humör, nä då gör inte hon det heller!min vovve tyckre inte om när främmande folk hälsar på henne, mennästan alltid tycker hon om mina vänners vänner! hon känner väl det är tryggt då..

2008-10-06 @ 11:59:57
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0