Nu får det fan vara nog!

Lenita kan inte taa hand om sina hundar.. dom är ju helt galna anfaller allt ska det vara sååå??? eller är rasen helt skadad // Gee dig


Ännu en kommentar till ett av mina inlägg om Amstaff. Jag tänker inte ge mig. Jag tänker slåss till sista bloddroppen.
Denna Lenita känner jag inte. Hon hade kommenterat min blogg och jag kommenterade hennes tillbaka. Så hur ska jag veta hur hon är med sina hundar? Det jag kan relatera till är mina egna och jag vet hur dom funkar.
Att hoppa på mig sådär tycker jag inte är rätt, det är ju någonting som personen i fråga får ta med henne.
Jag har bara fått positiva reaktioner av folk när de väl är framme och hälsar på Tira och jag har fått fram att hon är en Amstaff.

Alla ska inte ha hund. Det finns många människor som borde bli förbjudna att skaffa hund överhuvudtaget.
Det är inte rasens fel, utan människans. Innan jag skaffade Tira ville jag absolut inte ha en amstaff. "Usch, det är ju en mördarhund" tänkte jag men som jag har ändrat mig nu. Jag kanske har haft tur att få den snällaste hunden i kullen men de jag har haft kontakt med som har haft amstaff och som har behandlat dom rätt har världens underbaraste hundar.
Jag förstår inte varför jag sitter och försvarar mig för okunnigt folk. Eller det är inte mig jag försvarar, det är min hund.
Jag hoppar inte på någon som har en hund som i mitt tycke inte borde få finnas, jag respekterar deras val av ras men låt då mig välja min!

Den dag Tira dör, vilket jag hoppas inte är än på många år, kommer jag skaffa en ny amstaff. Om jag inte redan har gjort det innan.

Kommentarer
Postat av: Lenita

hej är det jag Lenita??hahahaah killen som skriver är mitt ex...och tyvärr så har han inget rätt i skallen =( Mina hundar är underbara och jo jag tar hand om dem =) oj varför skriver han så till dej :O

hahahah nej allvarligt det är inget att skratta åt, det är synd om han..jag har försökt få han att lämna mej ifred sen juni...stackars kille =)

Det jag skulle skriva till dej egentligen är att media har inte blandat ihop amstaff och pitbull, utan det är ju oftast blandraser det handlar om..Ha en bra kväll! Mvh Lenita

2008-10-09 @ 20:51:13
URL: http://lenitatheone.blogg.se/
Postat av: Lenita

aha läste fel människan skriver att dom anfaller allt och alla.. hahaha nej det gör dom VERKLIGEN inte!!!

2008-10-09 @ 20:53:22
URL: http://lenitatheone.blogg.se/
Postat av: Lenita

hej! ja usch det är irriterande! nä jag har inte amstaff =) en pitbull/rottis mix och en pitbull=) och jag vet inte varför jag valde just dom...älskar pitbullens glädje, envishet och styrka. och att det är lite av en utmaning att träna dom.Smulan, blandraren har vart jätte enkel att fostra. tyson kom till mig för lite mer än en månad sen, han är ett åro ch har interiktigt fostrats som jag vill ha det och det är rätt krävande, fast kul=) du då? varför har du amstaff?

2008-10-10 @ 14:34:35
URL: http://lenitatheone.blogg.se/
Postat av: sundarii

Anna. Att du har fått sådan snäll hund som Tira - det är TACK VARE dig !!! Det är DU som har uppfostrat Tira till den söta tjej hon är. Kom alltid ihåg det . Krya på dig gumman och njut av ensamheten i helgen :)

2008-10-10 @ 19:08:07
Postat av: Zam

Dagens pitbull/amstaff, är gårdagens schäfer. För några år sen var det schäfer som var den blodtörstiga besten, sen blev det rottweiler. Nu är det amstaff o pitbull. Det är bla tack vare media sådant som detta blossar upp. Roliga är nu, att enligt statistik, är det den mest kända och älskade hunden golden retriver, som är den hund som angriper folk mest. Och värst bett av dem alla, kommer från taxen. Gårdagens hjältar, är dagens fiender.

2008-10-10 @ 20:49:57
Postat av: mia

tack anna det du skrev , ja dom finns ju alltid med oss, men jobbigt att inte kunna prata med dom , men som sagt jag kommer ju inte ihåg min fars röst, men skulle gärna vilja , ! . och du har helt rätt om det hära med hundarana , de är inte hundarnas fel utan människans , de är ju dom som "uppfostara" dom till den som ska vara. kramar

2008-10-10 @ 21:59:50
URL: http://miakinna.blogg.se/
Postat av: Goggo

Anna skit i vad dom säger men det är bra att du kämpar...... men folk har fel uppfattning om rasen dom har aldrig funderat på att oftast har det med ägaren o göra inte hundarna......

2008-10-11 @ 10:55:08
Postat av: Mulla

Men va fan.... Tira är MIN vovve.. Mulla som uppfostrat henne. Mulla som har tryckt ner hennes nos i varje lite pöl..:P... MIN VOVVVVVVVEEEEEEEEEEEEE

2008-10-11 @ 18:34:20
URL: http://camullas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte alltid ägarens fel. Så kan ni ju inte säga. Då har ni ingen erfarenhet av hundar. Visst, det beror ofta på ägarna. Men, vissa hundar kan ha dåligt psyke. Och det går inte alltid att träna bort. Även om ägaren uppfostrar hundarna rätt, så kan den ha så pass dåligt psyke/lynne att den inte går att lita på i alla sammanhang ändå. Skyll INTE ALLTID på ägaren. Jag älskar dessa så kallade kamphundar (enligt media), så jag är verkligen inte emot dem. Har även en kämpe själv!

2008-10-12 @ 15:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0