Kurragömma

Jag, Lina och Elin var en vända på centrum igår (16/10) för att köpa ingredienser till tonfisksalladen vi hade bestämt att vi skulle äta. Jag har med mig en påse burkar och flaskor som jag skulle panta. Kunde då konstatera att pantmaskinen är könsdiskriminerare då den bara tog emot Poweking burkar när en manlig anställd på Willy's la in burken. Jag, Lina och Elin försökte flera gånger men utan resultat och så kommer han och fixar det på första försöker, då ligger det en hudn begraven...

Inne på Willy's körde vi lite kurragömma men jag förlorade då mina maskulina axlar inte hann med resten av kroppen in bakom en hylla och Elin avslöjade mitt gömställe.

Borta på frukavdelningen gjorde vi en ganska rolig upptäckt. Får se om någon av er läsare ser samma sak som vi gjorde.
 <--------- Ser ni någonting konstigt? Kommentera i så fall.


Gick vidare i affären och plockade det vi skulle handla när mina ögon fastnade på denna konstiga frukten (?)
 Färgerna var så underbara, inte riktigt kritvit utan lite "mjukare" och riktigt skön lila.
Någon som vet vad frukten heter? (jag var tvungen att tjuvkolla på hyllan för att få veta)
Någon som vet hur den smakar eller vad man använder den till?


Väl hemma sen tittade Bengt in en liten snabbis och lånade Mullas dator.
Vi spelade några omgångar Guitar Hero, kollade Tila Tequila och nu är jag här helt själv men mår ändå riktigt bra.
Imorgon ska jag leka med Johanna så dagen går lite fortare så vi kan åka iväg på kalas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

stooor tomat? el? :s

2008-10-17 @ 18:49:08
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Mulla

Jävla Bengt. Han bara låna mina saker utan att säga till.. det va likadant med min kjol jag letade efter jääättelänge du vet..:P

2008-10-17 @ 19:16:07
URL: http://camullas.blogg.se/
Postat av: Elin

haha de var rätt kul om ja får säga de själv.. Haha kom på efteråt att ja råka skrika till när ja såg din axel känndes som om ja fick många ansikten på mig haha:P Men som vanligt så ska ju alltid lilla Elin göra bort sig haha:P

2008-10-18 @ 16:00:40
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Z

Den lila tror jag är pepino.

2008-10-19 @ 08:29:50
Postat av: Anonym

Kommer du till helgen baby?? <3

2008-10-21 @ 10:45:03
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: sundarii

Zam hade rätt, det är pepino. Smaken påminner något om päron, persikor och melon. Man kan också dela frukten och fylla håligheten i mitten med bitar av tex jordgubbar och kiwi eller med portvin och servera som dessert.. (Tjuvkollade på Google) :P

2008-10-21 @ 11:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0