Nostalgia Locomotiv

Tar en paus i mitt städande. Stod i köket och fick en kostig känsla över mig. En känsla av Dig.
Var tvungen att bege mig till datorn för att lyssna på en låt som jag inte har hört på väldigt länge.
Skönt det var att höra den.

Mulla är sjuk idag, så Anna städar lägenheten medans Mulla vilar. Blir riktigt fint faktiskt. Har iofs bara städat i köket men resten av lägenheten ligger riktigt illa till.

På söndag är första advent! Fast jag tänkte tjuvstarta lite och byta gardiner och sätta upp adventsljusstakar på lördag. Jag är ju ensam hemma i helgen så det gör ju ingenting. Tänker i alla fall inte göra som de flesta andra här i området. Sätta upp det en vecka innan. Dagen innan är okej, resten är det dödsstraff på! Ja, jag har mina principer när det gäller advent-/julpyntning. Kanske dumt att städa riktigt ordentligt nu när jag ändå kommer få göra om det på lördag. Men å andra sidan har jag någonting att göra på lördag då!

Imorgon blir det stan runt med Mulla, om hon mår bättre. Vi ska till Arbetsförmedlingen, Rusta, Plantagen och sen ska vi hälsa på Sofie och Liam. Har inte sett honom sen han var jätte liten så det ska bli kul. Så har ju Gramse's syster fått kisseungar också så dom ska jag kolla in. Det är nog ett släktdrag det med kattungar tidigt. Gramse blir ju pappa lagom till jul. Så vi har läst på om kattfödslar nu så vi är redo när det väl gäller. Någon som vill ha en liten katt?

Näe, resten av lägenheten måste bli städad så vi får bort allt hår som ligger på golvet i stora tussar.

Just det. På fredag kommer dörren! Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0