Let it snow, let it snow, let it snow.

Vaknade idag av att Mulla släppte in Tira i sovrummet.... Fy fan att bli väckt på det sättet... Fast det blev bättre när Mulla ropade att det var helt vitt ute. Klarvaken tittade jag ut och blev lycklig. SNÖ! Anna ÄLSKAR snö.
Låg dock kvar i sängen en stund till och sen gick jag ut med hundarna.

Tira har ju aldrig upplevt snö. Eller, samma dag som jag tog hem henne var det snö ute men det kommer nog inte hon ihåg. Hon blir ju alltid lite kinkig när det är kallt ute och det är svårt att få henne att gå någonstans. Så morgonrundan fick bli till hundgården så hon fick springa lite i det härliga vita (kan misstolkas) för att se att det absolut inte är farligt. Evo vart helt till sig, han älskar snö lika mycket som jag. Väl inne i hundgården släppte jag dom så dom fick springa, och det kan jag lova att dom gjorde. Tira sprang som en galning och Evo efter. Snö var tydligen roligt. Hon stod inte bara och huttrade på ett ställe som jag nästan hade förväntat mig att hon skulle göra, hon sprang!
Vi var där i en halvtimma och sen gick vi hem för utfodring. Evo åt som bara den. Tira har inga problem med att äta men Evo äter oftast inte förrän Tira har ätit färdigt. Idag tog hon en mun ur hans skål och fortsatte sen med sin, det blev startskottet för att Evo skulle äta. Eller så är han rädd för att bli förgiftad och låter Tira provsmaka maten först. Han är smart den jäveln.

När dom hade ätit satte jag mig vid balkongen och rökte. Då flög båda hundaran ut och började leka i snön där. Hur man nu kan leka på min balkong... Det är fullt av stolar och halva dörrar... Evo fick massa snö på nosen som Tira var tvungen att slicka upp men Evo förstod inte riktigt vad hon gjorde och blev lite irriterad.

Tänkte att jag skulle släppa dom på fältet sen, blir ju lite större att springa på, då tänkte jag ta massa kort och lägga upp så alla kan få beskåda mina två skönheter plöja i all snö!

Några smakprov.

        


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom e så jävla söta de där två =)

Och nu kan ja förstå att snö galningen Evo är lycklig haha:P

2008-11-24 @ 13:14:59
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0