Aj, My eye!

Sista natten hos mamma, lite ledsamt faktiskt men jag har hunnit med en hel del när jag har varit nere.

Syster Maria och jag bestämde igår att vi skulle gå upp halv 9 för att gå ut med hundarna en timma och sen äta frukost, kvart i 9 fick jag ett sms: "Vi skiter i att gå nu va?" Det tyckte jag lät som en bra idé och låg kvar i sängen till halv 12.
Släppte ut hundarna i trädgården och sen åt vi frukost för att sen börja våran "äldsta-systrarna-Andréasson-dagen".
Och det har varit en himla massa bebisar idag kan jag lova!

Började att åka bort till Marias kompis Annika och hennes son Kevin (har inte en aning om hur gammal Kevin är men jag tror han är typ 5-6 månader). Där stod vi och pratade ett tag och tog en cigg sen bar det av till min gamla klasskompis från gymnasiet Emma. Där bjöds det på fika och jag drack kaffe för en gångs skull, eller som Maria tyckte: sött blaskigt kaffe, hade lite socker i. Emmas dotter Alva, 10 månader, var ett riktigt litet charmtroll och visade oss allt hon kunde och log riktigt stort när hon insåg att hon hade gjort någonting bra. Emma, hennes man Anders och Alva bor i en hallandslänga en bit utanför Falkenberg och jag blev helt salig. Så vill jag minsann också bo! Så hundarna kan få springa och leka hur mycket dom vill utan att man behöver oroa sig över att dom ska bli påkörda eller att det ska komma någon annan hund. Vi hade med oss Tira och Argos som sprang runt och lekte med Emma's übersociala hund Smulan. Vi stannade där i 3 timmar innan vi tyckte att det var dags att åka hem med hundarna så dom fick lite vila.

Vid 6 tiden bar det av till Gyllene Måsen där jag och Maria satt ett ganska bra tag och bara hade kul. Okej, vi åt lite också. Sen åkte vi ut till Carro, en annan gammal klasskompis. Har inte varit i hennes hus någongång så det var riktigt roligt. Och fy fan vad STORT det var! Jag var nästan rädd att jag skulle gå vilse bland alla rum men med Carros hjälp gick det bra. Hennes dotter Ebba, 14 månader, lekte med både mig och Maria. Hon lekte "tittut", ni vet när man sätter händerna framför ögonen och sen drar bort dom samtidigt som man säger "tittut". Jag tänkte att jag skulle skoja lite med henne och vara lite närmare henne när hon drog bort händerna men istället för att dra händerna åt sidorna flängde hon dom rakt fram och jag fick hennes lilla finger rakt in i ögat. Det sved lite granna kan jag lova, har ont fortfarande.
Ebba tittade på mig precis som att hon tänkte: Du får ju faktiskt ta och skylla dig själv. Och det kan jag hålla med henne om. Sen blev det fika där med i form av "Calles hembakade systerkaka". Då vi båda hade ätit nästan hela dagen kändes det som så blev det inte så mycket.

Vi 9 tiden var det dags att bege sig till nästa ställe. Lovade Carro att jag skulle komma tillbaka snart, vilket jag verkligen ska göra! Åkte till Jocke för att ta en cigg med honom men atmosfären var hemsk där när jag kom in så jag kände att det är väl lika bra att vi åker hem. Så den visiten varade bara i 45 minuter.

Så nu ligger jag är, i mammas säng. Nej, mamma ligger INTE här, hon är hos pojkvännen. Heter det pojkvän när han i själva verket är en "gubbe" på 48 år? Borde det inte heta "gubbvän" då? :S

Imorgon bär det av till skäggetorp igen och i veckan ska jag försöka få in ett veterinärbesök med hundarna. Tira har ju hemska kala fläckar på ryggen och Evo har massa klet i öronen. Man måste ju vara fin om man ska få nya kompisar. Eller?


Kommentarer
Postat av: Mulla

Du är fan störd Anna.. Haha. fast på ett bra sätt.. som jag..!!!

2008-11-11 @ 11:26:17
URL: http://camullas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0