I'm a brunette.. or?

Om man köper brun hårfärg, borde inte håret bli brunt då när man färgar det? :S
Visst att jag hade svart hår, men det var så blekt så det nästan var grått. Så idag bestämde jag mig för att bli brunett.
Så nu sitter jag här, efter åtaliga timmar med hårfärg i håret och är fortfarande svarthårig med röda partier... Hur i h*lvete kunde det hända? Den bruna färgen har nästan bara gjort det svarta svartare och det röda rödare.... Borde inte i alla fall det röda blivit brunt? I värsta fall blir det till att köpa blekning imorgon och först bleka skiten innan jag lägger i brun hårfärg igen.

Jag undrar hur mycket av ens identitet som sitter i håret. När jag var blond, då var jag nog fan lite korkad. När jag var brunett så var jag riktigt clever, och med det svarta blev jag lite bitchig... Eller är det bara jag som har fantiserat ihop allting? Eller låter mina tankar helt konstiga.... Dumförklara mig inte, alla har rätt till sina tankar :D

Jag har tänkt på en annan sak med. Nu ska vi testa mina och era engelska kunskaper. Det heter ju: I'm a brunette och I'm a redhead, men man kan ju inte säga I'm a blond, då är man ju riktigt blond... Eller heter det så? :S
Eller jag kanske är lite mer korkad än vanligt idag.

Nä, nu ska jag och mina tankar sätta på mascara och sen åka iväg till Ali och hälsa på Tiras mamma och bror!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo det heter så Im a blonde (med E) .. eller flera blondes. Svart är ju alltid svart, o brund är alltid brunt (ljusare än svart oavsett om det svarta är blekt)... Köp avfärgning är mitt tips. Vad gäller det röda så är rött det absolut svåraste att få bort, men de lär bli orange vid avfägning sen får vi hoppas att de bruna tar =) Puss o lycka till

2008-03-24 @ 09:13:31
URL: http://jennicalouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0