Affärskvinna!

Första dagen på jobbet då. Fy fan vilket sjukt gäng jag ska jobba med, passar in som handen i handsken. Vi är 10 anställda så det blir lite mer intimare (grrr) och man kan lära känna varandra mer. Fick vara med och leka imorse med. En östgötsk variant av Fjun och Maria's lek "Chip och chipong". Jag var inte sämst men helt klart inte bäst heller men vänta bara. En vacker dag är det jag som frå springa runt i ringen och klappa high five med alla!

Imorgon ska jag fälja med ut på "fält" och se hur det går till.

Har ju ett litet problem ang piercingarna. Jag får inte loss den ena. Tänkte ta bussen till Federal och fixa till men gick ner till Lina en sväng först och kom då fram till att det funkar säkert med en tång. Sagt och gjort och nu kan jag ta ut båda!
Nu blir Johny glad imorgon när jag kommer in på kontoret.

Jag ska ju få en egen ID bricka och en jacka från jobbet med. Kommer se ut som en kontorsnisse inom kort. Tacka fan när man kommer hem och drar på sig mjukisarna. Då är man back in bussiness!

Så har dagen varit idag. Är helt slut i huvudet av all information jag har fått och att försöka förstå danska, det är inte det lättaste så jag har fått avbryta 1000 gånger med ett "Va?" Men jag lär mig nog snart.

Ska se om jag orkar blogga en gång till lite senare. Ska ta en cigg nu och sen börja städa i köket. Hundarna har levt livet här när jag inte varit hemma.

Kommentarer
Postat av: emelie, Melvins mamma.

söta hundar :D

2008-12-03 @ 21:12:09
URL: http://onlyems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0