Jul, jul, strålande jul!

Då var man igång med julstöket och stök har det verkligen blivit.
Kom hem från Falkenberg något sent i söndags, hade lovat att ha adventsfika hos mig på söndag kväll.
Det blev till att hasta upp gardinerna och adventsljusstakarna medans gästerna satt i vardagsrummet och glöggen stog på plattan.
Det blev den konstigaste fikan jag varit med om. Värden (jag) irrade runt i hela lägenheten medans gästerna tog för sig av det som fanns. Malma och Svärdis upptäckte att 1 flaska glögg räcker bara till 2 koppar. TE MUGGAR!

Vad är skillnaden på mugg och kopp?

När alla hade åkt hem och lugnet sakta men säkert dalade ner i min trea ställde jag mig för att diska. När disken var klar satte jag min sista touch på adventspyntet i fönstrena. Blev riktigt fint och jag är mäkta stolt och imponerad av mig själv!

I måndags bestämde jag mig för att köpa lite juliga blommor. Det blev 2 röda Julstjärnor indränkta i glitter.
Jag hade som förhoppning att dom skulle överleva mer än 2 veckor. Mina julblommor förra året gick hädan redan efter en vecka och några dagar.

Vattna? Det har ingen sagt till mig!

Men icke sa Nicke. När jag kom hem från jobbet idag lycklig över att vara i hemmets lugna vrå och slippa städa någonting mer på resten av dagen upptäcker jag till min stora fasa att en glittrig blomma ligger på golvet, helt förstörd och jämte ligger en kruka och ännu en blomma. Jag höll på att få spader på mina katter och tänkte att detta måste jag rapportera till Mannen med Skägget (tomten) att dom inte varit snälla i år. Men så slog det mig att dom har ju varit ganska så behagliga övriga året så jag ändrade mig. 

Det bar iväg till Rusta för att köpa ny adventsljusstake (den var med i fallet, glömde nämna det) men det blev nya lampor för 30:- istället för en ny för 99:- + lite svart glitter till min vita gran. 
Ny blomma och nya krukor blev det på plantagen.

Så nu sitter jag här. Nöjd över att min lägenhet är så fin!  *Skryter*
Väntar på att klockan ska närma sig 21 så mulla kan komma hit så vi kan kolla på Simpsons filmen!

Varför är inte jag som Magnus Uggla?

Peace!

Kommentarer
Postat av: Jen

Hej älskling! Hahaha...du är ju knas! I Augusti?! Haha, det är ju hur lång tid som helst! :D Ja, de kan ja nog söta du... Pusselipuss bland tomtar o troll!

2007-12-05 @ 21:15:49
URL: http://www.jennicalouise.blogg.se
Postat av: Anonym

tjo! haha, ja bara passa på älskling ;) jag är glad! nej.. inte denna lör, utan nästa kommer jag till din hometown..hemma då?? Puss

2007-12-07 @ 13:00:12
URL: http://jennicalouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0